Praha 6 ztrácí tvář

Fórum - strukturovaně

18. dubna 2013 8.56 přidat komentář Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autobusy (článek)
S rekonstrukcí kolejí do Podbaby v říjnu 2011 začalo pro cestující ze i do Suchdola martyrium. Údajně předpisově zúžený vjezd na Kulaťák způsobuje dopravní zácpy, v nichž váznou plné autobusy. Po roce a půl připomínek veřejnosti i odborníků nastane snad alespoň nějaká změna k lepšímu. Nový pruh přibyde jen na 240 metrech.
18. dubna 2013 8.56 odpovědětRE: Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autob (looki)
tak zaasfaltovat tramvajovou trať je totální blbost a hnus (to by terve Praha 6 ztratila tvář). /plně by stačilo, kdyby do Kulaťáku ústily dva pruhy, to je jediný problém.
PS: věčné asfaltování trmavajových kolejí "aby tudy mohl jezdit IZS", to je naprosto nesmyslnej argument. Auta mají jezdit po silnicích, ne po kolejích. Koleje mají být co nejvíce s otevřeným svrškem - levnější stavba i rovoz, neporovnatelně tišší.
18. dubna 2013 9.14 odpovědětRE: Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autob (Ben)
Rozhodne bych nesouhlasil se zrusenim zeleneho tramvajoveho pruhu. Zelene neustale ubyva, kazde volne misto se zastavuje a Sestka rozhodne jiz neni "zelenou" a klidnou casti Prahy. Bydlim v ulici Nikoly Tesly a doprava se neuveritelne zvysila za poslednich par let. Nechat male deti chodit po ulicich do skoly samotne je skoro nemyslitelne. Napr. detske hriste nepribylo zadne, jen doslo k vykaceni vzrostlych lip v ulici a nesmyslne uprave parkovacich mist zabradlim, cimz ubylo parkovacich mist,takze i za zeleny tramvajovy pruh jsme vdecni. A az se zacne stavet Ledni medved, bude zase hur. Uvidime, zda 240 metru neco zmeni.
18. dubna 2013 9.52 odpovědětRE: Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autob (Hugo)
Samozřejmě zrušení zúžení při vjezdu na kulaťák i zrušení trávníku na kolejích a možnost přesunout tam autobusy by bylo nejracionálnějším řešením. Mně skoro připadá, že rekonstrukce Jug. partyzanů a zhoršení tamních podmínek pro dopravu bude "argumentem" pro stavbu tunelu pod Hanspaulkou: podívejte, jak je to tam zasekané, je třeba s tím něco dělat...
18. dubna 2013 10.00 odpovědětRE: Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autob (Eva Hrubešová)
Navíc se výrazně zvýšila doprava v přilehlých ulicích, např. v ulici Ve Struhách, Koulova, Zelená apod., protože řidiči hledají alternativní řešení jen aby se vyhnuli "Kulataku". Proč zase řešit situaci na úkor občanů Prahy 6, zabrat jim další parkovací místa, když by stačilo vrátit se k původnímu a osvědčenímu řešení, tj. vyústění dvou pruhů na "Kulatáku". Ostatně na všech ostatních vjezdech na kruhový objezd jsou dva pruhy a na dvou z nich je také přechod pro chodce a velmi frekventovaný. Nechápu proč se všechno řeší tak složitě!
21. dubna 2013 15.41 odpovědětRE: Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autob (Jirka Škvor)
Zelené koleje jsou rozhodně lepší, než asfalt, Partyzánům zelený střed sluší a tráva tam je dobře (vč. akustického dopadu). Pojezd autobusů po kolejích by byl technicky racionálním řešením při zachování předchozího stavu.

Hlavní problém - zúžení u Kulaťáku - resp. jeho nutnost - je nesprávně zdůvodňováno (praha6ztracitvar.cz).

Směr Podbaba je skutečně hodně vytížený, ve špičce bývá plná Terronská, Koulova, Studentská u NTK a je pravděpodobné, že ucpání oblasti by mohlo posloužit jako argument pro další tunelování (pod Hanspaulkou, i finanční). A prognózy po dokončení Blanky hovoří o dalším nárůstu intenzity na JP i při případném KES. Při dokončení SOKP může téci JP až 35.000 aut denně, a to jednopruh stejně pojme těžko.

Co se týče zeleně, ta dostává na P6 opravdu na frak, v tomto smyslu nejsou zelené koleje bohužel zas až tak spasitelné.