Praha 6 ztrácí tvář

Tramvají k Vltavě za rok?

MF DNES, 20. listopadu 2009

zveřejněno: 22. listopadu 2009
značky: Bubeneč | veřejná doprava

Regionální příloha MF DNES se věnuje změnám na Praze 6.
Z PRAŽSKÝCH ČTVRTÍ Dnes přinášíme informace z městských částí Dejvice, Střešovice, Břevnov, Vokovice, Veleslavín, Nebušice, Liboc, Ruzyně, Přední Kopanina, Řepy, Zličín

Dejvice - Ulici Jugoslávských partyzánů a okolí čekají nejspíš už v příštím roce velké změny. Dopravní podnik chystá opravu a prodloužení tramvajové trati z Vítězného náměstí až na připravovanou železniční zastávku Podbaba.

Radnice Prahy 6 chce také prosadit zklidnění této rušné ulice spojující centrum Dejvic s Podbabou.

Plány na prodloužení tramvajové trati schválil magistrát i šestá městská část, Dopravní podnik teď připravuje dokumenty k územnímu řízení. „Je velmi reálné, že by stavební práce mohly začít už příští rok,“ potvrdil vedoucí sekce tramvají vDopravním podniku Jan Šurovský.

Tramvajové koleje tak místo smyčky před hotelem v minulosti zvaným Internacional budou končit až poblíž železniční tratě u Vltavy. Podle Šurovského má nový úsek hlavně zlepšit možnost přestupu z tramvají na příměstské vlaky, ale také umožnit nové využití stávající konečné.

Obyvatelé okolí ulice Jugoslávských partyzánů, která odděluje Dejvice a Bubeneč, se díky tomu mohou těšit na výraznou estetickou proměnu lokality. Obratiště tramvají z dosud nevzhledného prostranství na bývalém náměstí Družby zmizí, nahradí ho zeleň a podzemní garáže. Poblíž navíc vyroste vmístě bývalých autobusových garáží obchodní centrum Podbaba. Největší jeho část zabere prodejna potravin. „V širším okolí obdobný obchod chybí, pro obyvatele rezidenční čtvrti Sladovny i domů v Podbabské a v okolních ulicích bude obchodní centrum nabízet možnost nákupu základních potravin bez nutnosti vyjíždět autem do větších vzdáleností,“ uvádí ve svém záměru společnost InterCora, která centrum postaví.

Pruhů bude méně, stromů víc Radnice chce výrazně proměnit i samotnou ulici Jugoslávských partyzánů, kterou tramvajová trať prochází. „Naším cílem je dosáhnout zklidnění ulice, často od lidí slýcháme, že nechtějí, aby se z ní stala další radiála,“ přiblížil mluvčí radnice Martin Šalek.

Počet jízdních pruhů v ulici by se tak měl celkově snížit, některé úseky by měly být vyčleněny jako vyhrazené autobusové pruhy.

Současné stromořadí mají podle plánů vedení městské části doplnit další stromy. Na křižovatce ulic Podbabská a Ve Struhách by pak měly vyrůst semafory.

Změny se týkají i cyklistů. V ulici Jugoslávských partyzánů by pro ně měl přibýt jízdní pruh, radnice chystá také propojení cyklostezky Stromovka - Šárka vybudováním lávky poblíž železniční tratě.

Do Suchdola? Podle financí V budoucnu by měla tramvaj pokračovat ještě dále a spojit Dejvice se Suchdolem. „S touto tratí se počítá, je to vhodný směr, ale projekt ještě není zpracován, důležitou podmínkou bude otázka financování,“ vyjmenoval Šurovský důvody, proč z Dejvic směrem k Suchdolu v nejbližších letech při napjatém rozpočtu dopravního podniku tramvaje zatím nepojedou. Jen náklady na méně než kilometrové prodloužení trati na Podbabu totiž spočítal Dopravní podnik na stovky milionů, úsek do Suchdola by měl stát mnohem více.

* Co se má změnit Už v příštím roce má začít stavba prodloužení tramvajové trati k železniční zastávce Podbaba a oprava kolejí v ulici Jugoslávských partyzánů. Radnice zároveň chce v ulici upravit počet jízdních pruhů a zavést cyklopruh. Bývalé náměstí Družby, kde dnes tramvaje končí, dostane novou podobu, Bude zde zeleň a parkovací místa.




Přidat do fóra komentář ke článku